
Hrana za razmišljanje: kako začiniti uslugu za sve generacije
Za milenijalce, u vrhunskom restoranu atmosfera je sve. Boomeri traže klasičnu hranu. Generacija X samo želi izgovor za druženje. Generacija Z je jednako nekonvencionalna u izboru hrane kao i u životu. Dakle, što kome ponuditi i kako? Otkrijte 4 generacije potrošača u gastronomskoj industriji.
U ovom ćete članku otkriti:
- boomeri cijene programe vjernosti, dok generacija Z preferira ograničenu interakciju
- koga mogu osvojiti bageli, a tko preferira zdrava pića
- savjeti za privlačenje različitih generacija u vaš restoran
Na današnju restoransku scenu utječu četiri različite generacije od kojih je svaka oblikovana jedinstvenim odgojem i iskustvima. Njihove se preferencije uvelike razlikuju. Tko voli superhranu? Tko obožava grickalice? Otkrijte strategije za privlačenje i zadržavanje gostiju različitih dobnih skupina.
Baby boomeri: prihvaćanje poznatog
Boomeri, najstarija generacija na našem popisu, rođeni su između 1946. i 1964. godine. Odrastajući u poslijeratnom razdoblju, imali su ograničen pristup dobrima, ali su cijenili obiteljske obroke. Poznati po svojim velikodušnim napojnicama, kao što pokazuje studija Fairwaya, boomeri su skloni ručati vani. Pristupačnost im je ključna pa bi restorani trebali osigurati praktičan pristup. Uz manje oslanjanja na društvene mreže, njihovo osobno iskustvo je najvažnije. Ponuda kupona ili promocija može poboljšati njihov doživljaj objedovanja.
Tradicionalni recepti
Za baby boomere, tradicija utjelovljuje autentičnost i kulinarsku izvrsnost. Gravitiraju restoranima koji nude jela pripremljena prema provjerenim receptima i klasičnim kulinarskim tradicijama. Ti ugostiteljski objekti izazivaju nostalgiju budeći sjećanja na udobnost iz djetinjstva. Boomeri se najopuštenije osjećaju u ugodnim gostionicama ili tradicionalnim restoranima, gdje jelovnici sadrže poznate sastojke i tradicionalne kombinacije okusa. Njihova srca ne kucaju brže pri pogledu ili mirisu modernih ili inovativnih kulinarskih eksperimenata.
Lokalni proizvodi
Boomere privlači regionalna kuhinja i lokalne namirnice, oni traže autentičnost u svojim gastronomskim iskustvima. Na primjer, restoran Chompie's sa sjedištem u Arizoni postigao je uspjeh sa svojim bagelima. Koriste ih za izradu sendviča s tunom, pečenom piletinom ili govedinom. S poviješću koja datira iz 1979. godine, Chompiejeva vjerna klijentela, uključujući mnoge starije kupce, stalno se vraća po još njegovih obožavanih specijaliteta.
Zajednički obroci
Baby boomeri također cijene restorane koji potiču ležerne razgovore i uslugu bez žurbe. Oni favoriziraju ugodne interijere s daškom povijesti nad modernim minimalizmom te očekuju iznimnu uslugu. Vincent Guerithault, vlasnik američkog restorana Vincent on Camelback, poboljšava subotnji doživljaj za svoje posjetitelje tržnicom na otvorenom gdje nudi šampanjac, svježe pečene proizvode i lokalne delicije. Slično tome, američki lanac Cracker Barrel osvojio je boomere pridonoseći nostalgičnom ambijentu svojim šarmantnim dekorom, zajedno s prednjim trijemom, ljuljačkama i izborom lokalnih suvenira.
Generacija X: istraživanje novih granica
Generacija rođena između 1965. i 1980. premošćuje analogni i digitalni jaz, poštujući tradiciju i prihvaćajući nova iskustva. Cijene praktičnost i otvoreni su za isprobavanje novih stvari, često se oslanjajući na usmene preporuke. Zanimljivo je da ne bježe od lanaca kafića i aktivni su na Facebooku, ali imaju tendenciju da manje objavljuju svoje aktivnosti. Restorani i kafići mogu iskoristiti ciljano oglašavanje i sadržaj kako bi učinkovito dosegli ovu demografsku skupinu. Za razliku od boomera, obično daju manje velikodušne napojnice.
Otvorenost
Oni su prva generacija koja je svjedočila otvaranju svijeta pred njima - poznati kao "generacija X", predvodili su trend prihvaćanja različitih etničkih kuhinja. Tražeći autentičnost u svojim gastronomskim iskustvima, gravitiraju objektima koje lokalno stanovništvo cijeni zbog njihove originalne ponude. U Buenos Airesu suvereno vlada restoran Corte Comedor koji se usredotočuje na transparentnost u svojoj ponudi. Ovdje meso nije samo jelo - ono ima identitet i priču. Izravno od proizvođača, gosti mogu saznati više o uvjetima uzgoja i hranjenja. Trio jedinstvenih kobasica, s jalapeno papričicom, zelenom curry pastom i čili mirasolom, postao je posebno omiljen među posjetiteljima.
Svijest o zdravlju i okolišu
Ova generacija bila je pionir u davanju prioriteta zdravim prehrambenim navikama, što je potaknulo trend uvođenja bezalkoholnih pića u sve više objekata. Dobar primjer rastuće popularnosti mocktaila je londonski Club Soda, koji se može pohvaliti izborom od gotovo četiri stotine pića s 0% alkohola. Generacija X cijeni organske, neprerađene i održivo uzgojene proizvode. Taj etos privukao ih je i u restoran Rustik Fork u Riversideu u Kaliforniji, gdje otvorena kuhinja, bar s lokalnim craft pivom i blagovaonica ukrašena rustikalnim dekorom stvaraju privlačnu atmosferu usklađenu s njihovim vrijednostima.
Kultura i društvo
Za predstavnike generacije X obrok je samo izgovor za druženje. Interijer objekta i njegova atmosfera jednako su im važni kao i jelovnik, a vole mjesta koja nude nešto više od obroka, poput tematskih večeri ili radionica. Željni su pića bez alkohola, ali cijene i ponudu vina, kao npr. u australskom restoranu BridgeWater Inn. Restoran Ming Pavillion u Hong Kongu također ima dobru reputaciju, a generacija X hvali ga zbog recepata koji se prenose s koljena na koljeno.
Milenijalci: etički kodeks
Milenijalci, ili generacija Y, donose potpuno novu dinamiku u gastronomiju. Za one rođene između 1981. i 1996. hrana je način istraživanja svijeta, ali i oblik izražavanja osobnih vrijednosti i aktivnog sudjelovanja u zajednici.
Britanski Fairway otkrio je da redovito jedu vani i uživaju u testiranju novih mjesta. Intenzivno koriste Instagram i često pretražuju Google za objekte u svojoj neposrednoj blizini.
Ova dobna skupina vjerojatnije će jesti vani sa svojim partnerom i djecom. Stalo im je do zdravije prehrane, pa će im takve stavke jelovnika privući pažnju. Vole pogledati web stranicu restorana prije posjeta, tako da sučelje mora biti intuitivno. Strastveni su korisnici Facebooka, pa očekujte da će čitati i ostavljati recenzije. Imaju sličan pristup napojnicama kao i generacija X.
Kulinarski doživljaj
Generacija Y traži originalne i osebujne gastronomske avanture i željna ih je podijeliti na platformama društvenih medija. Milenijalci su očarani restoranima koji ne samo da mame njihove okusne pupoljke, već i pričaju priču. Najbolji primjer za ovu demografsku skupinu je restoran Different, gdje slijepo konobarsko osoblje poslužuje obroke u potpunom mraku, nudeći jedinstveno osjetilno iskustvo. Slično tome, kalifornijski restoran AOC dobio je pohvale milenijalaca zbog svoje fuzije kalifornijske i francuske kuhinje, predstavljene u ugodnom i gostoljubivom okruženju, što ga čini omiljenim među ovom generacijom.
Etika i svijest
Etička razmatranja igraju značajnu ulogu u procesu donošenja odluka za milenijalce, utječući na njihove potrošačke izbore. Oni daju prednost objektima koji su u skladu s njihovim vrijednostima, kao što su kafići koji nabavljaju kavu s fair trade plantaža. Štoviše, milenijalci su skloni vegetarijanskim ili veganskim opcijama te jelima kreiranim kako bi se smanjio utjecaj na okoliš.
Tehnološki potkovani
Milenijalci utjelovljuju digitalno doba s modernom tehnologijom koja je neprimjetno integrirana u njihov svakodnevni život. Očekuju od restorana da zadrže snažnu prisutnost na društvenim mrežama jer im je to primarni izvor informacija. Navikli su dijeliti kulinarske avanture na mrežama, koristeći ih kao platformu za istraživanje i preporuku gastronomskih otkrića. Privlače ih objekti poput londonske pekare i slastičarnice Jolene, gdje TikTok vrvi primamljivim videozapisima koji prikazuju ukusne pekarske proizvode i šik interijere u industrijskom stilu.
Generacija Z: originalnost u digitalnom carstvu
Generacija Z, rođena između 1997. i 2012., neprimjetno se kreće zamagljenim granicama između stvarnog i virtualnog svijeta, a to se proteže i na njihov pristup prema hrani i objedovanju. Njihov urođeni digitalni mentalitet odražava se u očekivanju jednostavnog pristupa online jelovnicima. Prema Fairwayu, ova demografska skupina sklonija je posjećivanju novih objekata kada se nude promocije, pokazujući svoju sklonost posebnim ponudama i popustima. Najmanje je vjerojatno da će dati napojnicu.
Istraživači okusa
Za generaciju Z raznolikost je ključna za potpuno kulinarsko iskustvo. Posebno su otvoreni za nekonvencionalne kombinacije okusa, često prihvaćajući prehrambene trendove i hirove. Značajan primjer je viralna TikTok senzacija - tjestenina s fetom pečena u pećnici, koja je stekla popularnost među ovom demografskom skupinom. U posljednje vrijeme, kavijar također ostavlja značajan dojam u njihovim kulinarskim preferencijama.
U luksuznim objektima, kao što je Hopdoddy Burger Bar u SAD-u, najbitnija je prilagodba. Djeca imaju na izbor niz milkshakeova, dok se odrasli mogu prepustiti izboru craft piva. Jela inspirirana Mediteranom, poput humusa od crvene paprike, salate od kvinoje, grčke pileće pite i ražnjića od odreska, hit su među generacijom Z.
Prema američkim portalima, generacija Z često posjećuje ležerne restorane i lance restorana, posebno one koji nude jedinstvene i zanimljive opcije pića. Primjeri uključuju Dutch Bros Coffee i Tropical Smoothie Cafe, gdje su wrapovi vrlo cijenjeni među ovom demografskom skupinom.
Integracija tehnologije u iskustvo objedovanja
Kao digitalni domoroci, generacija Z zahtijeva da restorani budu u toku s najnovijim trendovima. Fascinantan primjer je restoran Alchemist u Kopenhagenu, koji je dobio zapaženo priznanje na ljestvici "50 najboljih restorana na svijetu". Objedovanje je tamo slično multimedijskoj ekstravaganci - gosti su uronjeni u osjetilno putovanje pod kupolom ukrašenom animiranim vizualima koji odgovaraju svakom jelu.
Održivi razvoj i društvena svijest
Generacija Z slijedi stope svojih prethodnika u prihvaćanju društvene svijesti i aktivizma. Nestrpljivo traže mjesta kao što je npr. Paris Climate Academy Bar, koji ne samo da nudi isključivo lokalne proizvode, već služi i kao mjesto okupljanja društveno osviještenih pojedinaca. Gosti tamo imaju priliku doprinijeti socijalnim ciljevima plaćanjem "obroka za poslije", koji se zatim osigurava potrebitima.
Kako ih pridobiti? Imamo neke smjernice.
Sada ste upoznati s osobinama svake generacije. Dakle, što trebate učiniti kako biste ih privukli u svoj objekat?
Boomeri
- Jezik i komunikacija: Na svojim jelovnicima koristite jednostavan jezik bez slenga. Osigurajte jasnoću korištenjem kontrastnih fontova kako biste istaknuli pojedine stavke.
- Interijer i ambijent: Odlučite se za udobne stolice udaljene od zvučnika. Koristite ugodne mirise i osigurajte ugodne toalete. Pružite pažljivu i ljubaznu uslugu, izbjegavajući nestrpljivost ili sitničavost.
- Programi vjernosti: 71% boomera sudjelovalo bi u programima vjernosti. Implementirajte ih kako biste im pružili poticaj za povratak.
- Promocija: Putem videozapisa predstavite profesionalnu uslugu kako biste privukli kupce.
- Tajno oružje: Ponudite manje porcije priloga uz glavna jela kako biste udovoljili njihovim sklonostima.
Generacija X
- Jezik i komunikacija: Umjesto da nudite "nemasna" jela, istaknite pozitivne strane i naglasite ukusne namirnice koje promiču zdravlje.
- Interijer i atmosfera: Stvorite mirnu i ugodnu atmosferu u kojoj se grupe mogu opustiti. Izbjegavajte glasnu glazbu kako biste osigurali ugodno iskustvo objedovanja.
- Programi vjernosti: Uvedite programe vjernosti jer ih generacija X cijeni jednako kao i boomeri (čak 88% ih smatra dobrim načinom za uštedu novca).
- Promocija: Koristite e-mail marketing i Facebook oglase kako biste učinkovito dosegli ovu demografsku skupinu.
- Tajno oružje: Ponudite jela sa superhranom ili supervoćem, kao što su salate, smoothieji i žitarice, kako biste se uskladili s njihovom svijesti o zdravlju.
Milenijalci
- Jezik i komunikacija: Izbjegavajte marketinške slogane, komunicirajte autentično i iskreno.
- Interijer i ambijent: Prihvatite ograničenu interakciju nudeći mogućnosti samoposluživanja.
- Programi vjernosti: Poboljšajte programe vjernosti naglašavajući dodatne atrakcije, kao što su degustacije vina ili glazbeni nastupi uživo.
- Promocija: Kako biste izgradili povjerenje i vjerodostojnost koristite autentične slike i preporuke kupaca, a ne stock fotografije.
- Tajno oružje: Omogućite kupcima da stvaraju vlastite kombinacije, pružajući im osjećaj kontrole i personalizacije.
Generacija Z
- Jezik i komunikacija: Za naručivanje koristite aplikacije i zaslone osjetljive na dodir.
- Interijer i ambijent: Ponudite ležerni doživljaj objedovanja s ograničenom uslugom, pošto ne traže nužno skupo kulinarsko iskustvo, već cijene učinkovitost.
- Programi vjernosti: Umjesto dugoročnih pogodnosti programa vjernosti, usredotočite se na specifične ponude cijena kojima je prioritet trenutna korist.
- Promocija: Podijelite stvarne priče o sastojcima i proizvodnim procesima kako biste privukli njihov interes i autentičnost.
- Tajno oružje: Udovoljite njihovim željama i osigurajte im razne grickalice u kojima mogu uživati između manjih sljedova glavnih jela.